Att tro på sig själv...



Ibland har jag lite svårt att tro på mig själv, att jag faktiskt kan gör nåt riktigt bra och vara "duktig"! Jante-lagen är en stor del i min vardag "Du ska inte tro att du är nåt!" Då är det jätteskönt att när jag väl lyfter fram mig själv och tycker att jag har gjort nåt riktigt bra att höra alla dom positiva kommentarerna! Sen kommer det ju alltid nån med en liten, liten kommentar som säkert inte är menat att ta så hårt men den gör det ändå! Varför det?! Jo, för att jag tillåter det! Att jag aldrig kan lära mig det!! För att jag ska känna mig sårad eller kränkt så måste jag tillåta personen att göra det.
Idag fick jag ett sms från en vän som skrev "Du är bra på väldigt mycket TRO på dig själv det är vi många andra som gör!" och genast tänkte jag att nu är det många som ställer krav på mig också.... Men snabbt fick jag slå tanken ur hjärnan (för det var ju absolut inte hennes tanke med sms'et!) och inse att det faktiskt är så att många personer tycker att jag är bra på mycket! Och absolut inte för att ställa krav på mig! Det är ju bara jag själv som gör det.... Detta är något jag konstant brottas med. Ibland är det svårare men oftast är det rätt lätt. Har ju tränat under många år och har kommit en bra bit på vägen. Men ibland kommer en svacka och då gäller det att man har en vän eller två som kan hjälpa en att vända!



Valet att ta mitt eget ansvar för välmående skapar alltid en känsla av befrielse och styrka.
Källa: Kay Pollack


Idag ledde jag jympa i Genarp! 48 pers var vi och det är faktiskt terminsrekord!!! =)))
Hoppas på lika många nästa måndag för då är det dags för LUF (ledaruppföljning)!
Känner mig faktiskt lite nervös inför det men det är väl bara att gå ut och köra så det rycker?! =)
Borde nog rita om mina streckgubbar.....


Ha det bra!!

Christina
1 kommentar
Emilianyvonne

Congratulations on a job well done. Thanks